Saturday, June 19, 2010

pinjaman sementara

assalamuallaikum...

kesakitan dunia hanya sementara..

saya dah xigt bile kali trakhir saya nanges dsebabkan tejatuh @ papela...jatuh terpelanting dlm longkang besar dulu pon xnanges~but smlm bile kaki tercucuk besi yg mencacak, i feel like 'masyaAllah,sakitnya ya Tuhanku...' and tanpa sedar sbb tlalu sakit, tkeluar jugak air mata ni...


darah yang keluar, tentunya banyak menitis2, dan lukanya mmg dalam...even saya pelajar perubatan, bila terkena kat diri sndiri btl2 blurr....jadi xtau nak buat ape...risau pon ada, sakit pon ada...

bila paginya, saya bangun, sakit masih sama...saya terfikir, ni baru ALLAH ambil satu nikmat...diberikan luka yg kecil pada hanya 1 bahagian badan...tu pon dah xtertanggung sakitnya...mcm mana pulak dgn org yang terbakar 1 badan??yang patah tulang??yang kene tembak??? tentu kalau nak bbangdingkan dgn apa sy alami,mmg xterbanding pon...

bila ALLAH tarik 1 nikmat, barula kita sedar betapa penting & berharganya nya apa yg kita ada skrg...tangan, kaki, mulut, mata, badan sume2lah! kalau salah 1 ni xde n xberfungsi dgn sempurna, barula nak terkenang nikmat yang ALLAH pinjamkan dlu...sbb pernahkah @ kerapkah kita mengucapkan syukur alhamdulillah setiap kali kita dapat berjalan dan berlari, melihat, bercakap, membaling, melompat...saya rasa tak ramai yang duduk dan merenung betapa besarnya nikmat yang AllAh pinjamkan ni...termasuklah saya...kita tahu, tapi kita lupa, ni sume adalah PINJAMANNYA~

sebab tu ALLAH bagi kita sakit,supaya kita lebih ingat padaNYA...trima kasih ya RABB~

moral of the story: bersyukurlah dgn apa yang ALLAH berikan...sume tu hanya pinjaman sementara, sekelip mata je ALLAH boleh tarik balik nikmat tu

have a nice day!^^

No comments: