Thursday, July 2, 2009

can i have more time to feel free???^^

cinta 3 segi antara shida,pakcik dan makcik di playground...kah3!!!!=P (tiada kaitan antara yang hidup dan yang meninggal dunia...hehe)

Assalamuallaikum…

I plan with my sis to watch transformers this afternoon…gile lah!all full…sampai tiket malam pon full jugak!penangan transformers…haha!saya dah tengok dah actually aritu masa balik prokhim…from 10,I can give 9 star!bestttt sgt2…berbaloi la…(^^,)

We went to playground petang td…I don’t know how to describe my feelings that time…I feel free! I feel so calm and happy to see all those kids running and playing!sangat2lah sronok…I love kids!! A lot…saya cuba naik buaian…last2, diri sendiri yang sakit kaki sbb menahan kaki yang memang dah jauh mencecah pasir…come on lala!it’s not for u anymore…haha! I miss my childhood time…so much! Where me and shida used to play together like twins! And now we are big girls! Big girls don’t cry rite??hehe

budak baju oren tu kiut gile!rasa nk cubit2 pipi!hehe

Ahad ni saya dah balik k.l semula to start my new semester…this time kat asrama damai near HKL area…ohoho!malasnye!!! I hope I can spend more time with families and friends…tp, to have something good for future, sometimes we need to sacrifice… 4th year is quite tough for all medical students as many major posting need to be finish! Posting je xesah lagi…bedal je,masalahnye, end posting exam tu dengar2 mcm scary je?? Aduhh…I may start with psychiatric posting…waaahh!!!haha…luckily, we’re still in the same group… i’m glad I see them again!hee…however, I hope miza,ipah, ira and me can still stay together…cry together, laugh together, buat keje gile same2!but that dream seems to be far from me now…we are all now separated in different hospital, different hostels and place!xpe2…chaiyok2 k frens!!!kite boleh!hee…


Came back from johor brings new experience to me! PROKHIM gone well…Alhamdulillah…I stayed in kampong parit warijo…mmg kawasan tu semua jawa habes!haha…I can’t really understand their language…why I call language??because it’s totally different form bahasa melayu!hee…I learn some new words…

Wes mangan= mari makan
Bontrot= bawa bekal

Kesumon= terima kasih


Actually banyak lg!tapi xigt…haha!=P
Orang2 kampung baik2 belaka…even kampong, tapi kampong ni macam ‘open minded’ and maju…most of the house ade internet o.k??haha…nice2!=) tapi kn,saya puji la org2 jawa ni…hati kental, rajin kerja and kuat semangat! Mostly semua buat kerja kampong je, tp, if tgk kehidupan diorang, mmg salute…kereta mewah, rumah besar…tua2 pon kuat lg!(^^,) kalau kite, buat keje berat sket pon dah mengeluh…eh,bukan kite…saya!hehe=PP

keluarga angkat...=)

Antara yang menarik, I eat kulit lembu kering masak ngan kacang lotto…what??haha…saya pon xsangka tu kulit lembu as the taste exactly like perut lembu and it appears like sotong yang letak dalam sotong kang kung tuh! And kacang lotto, saya sendiri xtahu tp macam kacang soya je saya tgk! Tapi kulit lembu tu mmgla…xsangka!haha…patotla bersidai kulit lembu kat bangsal pakcik tu…^^

kulit2 lembu kering...hehe

Aaa…b0san2!!kene kemas barang…xnak balek k.l….plez~~~nak cuti lg!!!!haha…=PP
"can I have more time to feel free???"

3 comments:

Unknown said...

salam
wah dah nak start semester baru kew?gudluck k..at least ada jugak z kenal student medic kat blog ni..bolehlah mengubat kerinduan dalam dunia perubatan.
Feel free with spend an hour every week to 'dating' wif urself =)

-L- said...

wes mangan.....mai mangan...lalalalalla....

que sera sera said...

to zharif,
wslm...yep!sem baru...tq2!^^
oho...yeke??bagosla...haha!
good idea,but 1 hour isn't enough kot!haha...tq!=)

yan!
wes mangan patu bontrot k!=PP